Jak zbudować zespół w pracy

Jak zbudować zespół w pracy?

Praca w zespole nie jest łatwym zadaniem, bardzo często, oprócz umiejętności zawodowych, trzeba posiadać także umiejętności miękkie, które pomogą nam zarządzać ludźmi oraz z nimi współpracować. W tym celu niezbędne są szkolenia. Czy asertywność pomoże w budowaniu zespołu szkolenie w pracy? Bez wątpienia tak!

Jak asertywność wpływa na budowanie zespołu?

Asertywność jest niezwykle cenną umiejętnością, którą należy ćwiczyć. Obecnie wiele działów hr organizuje asertywność szkolenia mające na celu budowanie zespołu, co jest niezwykle pomocne. Stawianie granic, otwarta postawa, komunikowanie swoich potrzeb to podstawa. Niestety w dalszym ciągu wiele osób ma z tym poważne problemy. Asertywność nie jest tylko i wyłącznie mówieniem “NIE”. Jest to sposób na to, aby zwiększyć poczucie własnej wartości i zbudować pewność siebie. W ten sposób możemy również poprawić relacje z otaczającymi nas ludźmi, co jest istotne szczególnie w pracy, w której budujemy zespół.

Dostępne są także specjalne szkolenia z budowania zespołu, gdzie można nauczyć się przede wszystkim tego, jak diagnozować różnego rodzaju dysfunkcje powstające w grupie, a także jak sobie z nimi radzić. Pomocna może okazać się także wiedza na temat zachowań lidera przezwyciężających i zapobiegających pojawianiu się dysfunkcji w zespole. Jakie można osiągnąć korzyści? Po analizie przejawów zachowania członków grupy można w szybki sposób zdiagnozować, co złego dzieje się w grupie. Szkolenie uczy także tego, jak opracować nowy plan działania, aby grupę scalić i poprawić jej wyniki. Szkolenie tego typu może okazać się niezwykle pomocne, dlatego bez wątpienia warto zdecydować się na uczestnictwo w nim.

Wskazówki, jak zbudować zespół

Chcąc zbudować zespół w pracy, przede wszystkim trzeba mieć wspólny, jasny cel, do którego wszyscy będą dążyć. Następnie, każdy uczestnik musi bardzo dobrze rozumieć, czym jest cel i dlaczego należy do niego dążyć. Co więcej, ważny jest lider zespołu, którego powinni wybrać uczestnicy grupy. Lider musi być najbardziej aktywny, powinien poświęcać swój czas oraz energię na to, aby zespół działał poprawnie. Kolejna ważna kwestia to zasady, które trzeba ustalić już na samym początku budowania zespołu. Dzięki temu każdy będzie wiedział, na co może sobie pozwolić, a jakie zachowania nie są tolerowane. Dzięki temu w grupie będzie panować przyjacielska, miła atmosfera i każdy będzie znał swoje miejsce. Najistotniejszym aspektem jest oczywiście poprawna komunikacja, co jest szalenie trudne. Należy komunikować informacje wprost, wszystkie problemy należy rozwiązywać na bieżąco, aby później nie było żadnych niedomówień, ani pretensji. Ważne jest to, aby w grupie zachować balans oraz przyjazną atmosferę. Pomoże też wyzwalanie kreatywności oraz wzmacnianie mocnych stron zespołu. Pamiętajmy o tym, żeby każdy miał szansę się wypowiedzieć i przedstawić swój pomysł.

Asertywność pomoże w budowaniu zespołu, szkolenia w tym wypadku mogą okazać się niezwykle pomocne, jednak trzeba wiedzieć, w jakie zainwestować. Wybierajmy kursy, które cieszą się dobrymi opiniami i są uważane za najbardziej skuteczne.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą szkoleniową Integra-consulting szkolenia.

Artykuł sponsorowany
Ten wpis nt. budowania zespołu w pracy jest artykułem sponsorowanym. Możesz dodać swój artykuł na blogu SuperCoach.pl za darmo lub artykuł sponsorowany ➜ DODAJ ARTYKUŁ

Leave a reply